SZTUKA WSPÓŁCZESNA
Sztuka współczesna w ofercie galerii
Malarstwo, grafika, rzeźba
Tytuł: | Labirynt |
Technika: | inkografia, papier, edycja XVI/XX, sygnowana p.d. ołówek: "Olbiński" |
Wymiary: | 30,8 x 25 cm (wymiary pracy) 41,8 x 29,8 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | Praca należy do autorskiej edycji inkografii sygnowanych ołówkiem oraz opatrzonych suchą pieczęcią. Do dzieła dołączony jest certyfikat potwierdzający jego autentyczność.
Zobacz propozycje oprawy |
Cena: | 1900 zł |
![]() |
Tytuł: | Requiem |
Technika: | inkografia, papier, edycja VII/XX, sygnowana p.d. ołówek: "Olbiński" |
Wymiary: | 34,4 x 24,2 cm (wymiary pracy) 41,8 x 29,8 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | Praca należy do autorskiej edycji inkografii sygnowanych ołówkiem oraz opatrzonych suchą pieczęcią. Do dzieła dołączony jest certyfikat potwierdzający jego autentyczność.
Zobacz propozycje oprawy |
Cena: | 1900 zł |
![]() |
Tytuł: | Bronowice (1961) |
Technika: | tusz, papier naklejony na tekturę |
Wymiary: | 18,3 x 31 cm 29 x 38,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "WZin" Opisany p.d.: "Bronowice 1961" Opisany na odwrocie: "Wieś podkrakowska | Bronowice" |
Cena: | 3300 zł |
![]() |
Tytuł: | Twarz (2004) |
Technika: | tusz, ołówek, papier |
Wymiary: | 41 x 29,5 cm (w świetle passe-partout) 69,5 x 56,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany ołówkiem l.d.: "M Abakanowicz" Datowany ołówkiem p.d.: "sierpień 2004" OPIS PRACY: Twórczość Magdaleny Abakanowicz, polskiej artystki o światowej sławie, kojarzona jest zwykle z pracami wielkoformatowymi – rzeźbą oraz sztuką tkanin. Prace mniejszego formatu, na papierze, wykonywane węglem lub tuszem, stanowią mniej znany obszar działalności artystki. Magdalena Abakanowicz tworzyła je począwszy od lat 70. XX wieku, ukazując zwykle ludzkie twarze lub torsy w formie niedokończonej, enigmatycznej, niezwykle ekspresyjnej. Prezentowana praca z 2004 roku stanowi właśnie jeden z takich przykładów twórczości artystki i pochodzi prawdopodobnie z cyklu "Oblicza". Prace te wykonywane były szkicowo i swobodnie. Stanowiły zwykle zapis procesu twórczego – były jego początkiem lub też utrwalały jego rozwój. Służyły jako swego rodzaju notatki z indywidualnych przemyśleń Magdaleny Abakanowicz na temat człowieka i jego kondycji we współczesnym świecie. Podobnie jak w przypadku innych prac, Magdalena Abakanowicz przedkładała serię ponad jednostkowe dzieło. Malowane twarze były nieczytelne, przypominały maski i uderzały widza siłą przekazu. Artystka zwracała bowiem uwagę na ludzką głowę w kontekście zarówno biologicznym: procesu myślenia, konfrontacji, zaspokajania głodu, wyrażania i odczuwania emocji, ale także psychologicznym, odnosząc się do roli i miejsca jednostki w społeczeństwie, tłumie, nadmiarze informacji i szybkiego masowego przekazu. Śledzenie sposobu namalowania owych twarzy pozwala zrozumieć, że proces twórczy, stanowił dla Magdaleny Abakanowicz zawsze najwyższą wartość. |
![]() |
Tytuł: | Ułan polski (2004) |
Technika: | akwarela, gwasz, papier |
Wymiary: | 51,5 x 32,7 cm (w świetle passe-partout) 82 x 63,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "J. Duda-G ‧ 1431/2004 ‧" OPIS PRACY: Jerzy Duda-Gracz - malarz, rysownik, scenograf, profesor sztuk plastycznych i wykładowca akademicki. Znany był przede wszystkim ze swojego satyrycznego spojrzenia na otaczającą go rzeczywistość. Malarstwo Jerzego Dudy-Gracza budziło emocje ze względu na silne zniekształcenia postaci przedstawianych zwykle groteskowo i prześmiewczo, aby w sposób dosłowny piętnować ludzkie słabości, przywary, lęki i kompleksy. Malarz chętnie sięgał też do tematów społecznych i politycznych, które komentował w sposób trafny i ostry. Prezentowana praca, przedstawiająca ułana i kobietę, z pozoru wydaje się być ujęciem rzewnym i podniosłym, ukazującym pewien rodzaj hołdu lub ukłonu w stronę żołnierza złożonego przez staruszkę. Faktycznie stanowi jednak transpozycje znanego w sztuce polskiej motywu malarskiego, który artysta potraktował w sposób satyryczno-metaforyczny. Sylwety obu postaci zostały mocno zróżnicowane. Skulonej, zgarbionej kobiecie, ledwo trzymającej się na rachitycznych nogach, malarz przeciwstawił wydłużone ciało postawnego żołnierza. Wertykalizm wyznaczony przez postać mężczyzny kontrastuje z esowatą figurą kobiecą. Układ hierarchiczny pozwala górować ułanowi nad staruszką. W interpretacji patriotycznej on może stanowić uosobienie siły i rycerskich ideałów hołubionych w tradycyjnym malarstwie, ona zaś słabość i uciemiężenie, zdecydowanie bardziej właściwe dla narracji na temat ograbionej i zniewolonej ojczyzny. Zestawienie tych dwóch postaci mogło być też rodzajem satyrycznego komentarza odnoszącego się do upowszechnionego w malarstwie polskim, romantyzowanego motywu obyczajowego przedstawiającego ułana i dziewczynę. Praca, wykonana w technice akwareli, malowana jest swobodnie i szkicowo w jasnych, chłodnych barwach. Ciepłe plamy żółtego i pomarańczowego koloru nad głowami figur pełnią funkcję akcentów przykuwających wzrok odbiorcy. Niedokończone sylwety postaci rozmywają się w tle, układając się w niedoprecyzowaną, otwartą, ekspresyjną kompozycję. |
![]() |
Tytuł: | Studium twarzy i dłoni (1950) |
Technika: | ołówek, papier |
Wymiary: | 24,2 x 14,6 cm (w świetle passe-partout) 43,5 x 33 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "T. de Lempicka | 1950." Do rysunku dołączony certyfikat autentyczności wydany przez Marisę de Lempicką (wnuczkę artystki). Praca reprodukowana w katalogu: A. Blondel, LEMPICKA. Catalogue Raisonné 1921-1979, Lausanne 1999, s. 485. |
![]() |
Tytuł: | Ginger Locks (2021) |
Technika: | inkografia - wydruk pigmentowy na papierze bawełnianym (Archival pigment print on cotton paper), ed. 68/75 |
Wymiary: | 78,5 x 63 cm (wymiary grafiki) 83 x 66,5 cm (w świetle oprawy) 101,5 x 85 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowana i opisana ołówkiem p.d.: "Ewa Juszkiewicz"; "68/75 2021" Praca jest oprawiona ze szkłem muzealnym. |
![]() |
Tytuł: | Fantastyczna kraina (1980) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 44,5 x 60 cm 47,5 x 63,3 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany .d.: "L. Holesz | 1980 r" Opisany p.d.: "44-266 Świerklany" PROWENIENCJA: - kolekcja prywatna, - dar od artysty. |
Cena: | 6300 zł |
![]() |
Tytuł: | Fasada drewnianego kościoła (1982) |
Technika: | akwarela, papier |
Wymiary: | 53,5 x 36 cm (w świetle passe-partout) 80 x 61cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "WiktorZin | 82" |
Cena: | 5750 zł |
![]() |
Tytuł: | Samotny żuraw (2003) |
Technika: | olej, akryl, płyta |
Wymiary: | 80 x 50 cm 83 x 53,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany śr.d.: "Edward 2003" Opisany na odwrocie: "EDWARD NARKIEWICZ | SAMOTNY ŻURAW, 2003 | (83 x 53,5) CM. | (OLEJ+ACRYLIC+PILŚŃ" |
Cena: | 5300 zł |
![]() |
Tytuł: | Żółte kwiaty w wazonie |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 36 x 32,5 cm 42 x 38 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "Woj. Fleck" |
Cena: | 1800 zł |
![]() |
Tytuł: | Portret Karola Szymanowskiego |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 61,5 x 50,5 cm 72 x 61 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.g.: "M. WYROŻEMSKI.", p.d.: "M. WYROŻEMSKI" Na odwrocie metka warszawskiego CBWA z opisem obrazu. |
Cena: | 1800 zł |
![]() |
Tytuł: | Kwiaty i pejzaż (1975) |
Technika: | olej, technika mieszana, płótno |
Wymiary: | 60 x 50 cm 74 x 64,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "EWyrożemska 75" Opisany na odwrocie. |
Cena: | 2500 zł |
![]() |
Tytuł: | Rabin (1998) |
Technika: | olej, tektura |
Wymiary: | 37 x 27 cm 56,3 x 45,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany l.d.: "M. LACHUR | 1998" |
Cena: | 6300 zł |
![]() |
Tytuł: | Bez tytułu (za François Gérardem) (2024) |
Technika: | inkografia - wydruk pigmentowy na papierze bawełnianym (Archival pigment print on cotton paper), ed. 59/75 |
Wymiary: | 78,5 x 63 cm (wymiary grafiki) 83 x 66,5 cm (w świetle oprawy) 101,5 x 85 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowana i datowana ołówkiem p.d.: "Ewa Juszkiewicz 2024" Opisana ołówkiem l.d.: "59/75" Praca jest oprawiona ze szkłem muzealnym. |
![]() |
Tytuł: | Pensativo |
Technika: | olej, płótno naklejone na płytę |
Wymiary: | 40 x 30 cm 67 x 57 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "T. Sętowski" Opisany na odwrocie: "Pensativo | olej, płótno 40 cm x 3 cm | Tomasz Sętowski" Do obrazu dołączony certyfikat autorski Tomasza Sętowskiego. |
![]() |
Tytuł: | Portret córki | Akt (obraz dwustronny) (2004) |
Technika: | akryl, technika własna, sklejka |
Wymiary: | 190,5 x 84,5 cm 197 x 91,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany na stronie z portretem córki śr.d.: "WO ' 2004" Sygnowany i datowany na stronie z aktem p.g.: "WO ' 04" |
Cena: | 10000 zł |
![]() |
Tytuł: | Quadrupède (1973) |
Technika: | litografia barwna, papier, ed. 76/100 |
Wymiary: | 50,3 x 48 cm (wymiary grafiki) 70 x 49,5 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | Sygnowana i datowana ołówkiem l.d.: "Lebenstein 73" Opisana ołówkiem śr.d.: "quadrupède", p.d.: "76/100" P.d. widoczne niewielkie naderwanie podłoża. Przy dolnej krawędzi arkusza delikatnie widoczne ślady po zagięciach podłoża. |
Cena: | 1900 zł |
![]() |
Tytuł: | Dziewczyna z motylem |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 104,5 x 85 cm 110,5 x 91 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany p.d.: "H. TYMUSZ" |
Cena: | 15000 zł |
![]() |
Tytuł: | Melodia (2009) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 85,7 x 110,7 cm 100 x 125 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "H. TYMUSZ 2009" |
Cena: | 15000 zł |
![]() |
Tytuł: | Wianki |
Technika: | malarstwo na szkle |
Wymiary: | 24,5 x 28,3 cm (w świetle oprawy) 29 x 33 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Opisany na odwrocie oprawy.
PROWENIENCJA: - kolekcja prywatna, - zakup od artystki w latach 70. |
Cena: | 1300 zł |
![]() |
Tytuł: | "Czarownice z Salem": projekt wraz z ostateczną wersją plakatu |
Technika: | węgiel, papier | druk, papier |
Wymiary: | 29 x 20,5 cm | 97 x 67 cm (w świetle oprawy) 43 x 34,3 cm | 101 x 71 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Do rysunku dołączony certyfikat autentyczności wydany przez syna artysty - Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego. |
Cena: | 3250 zł |
![]() |
Tytuł: | "Festiwal Filmów Krótkometrażowych - Kraków 1999": projekt wraz z ostateczną wersją plakatu |
Technika: | pastel, papier | druk, papier |
Wymiary: | 20,5 x 28,83 cm | 67 x 97 cm (w świetle oprawy) 34,5 x 43 | 71 x 101 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Do pastelu dołączony certyfikat autentyczności wydany przez syna artysty - Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego. |
Cena: | 3500 zł |
![]() |
Tytuł: | Djak z kurą |
Technika: | gwasz, kredka, ołówek, papier |
Wymiary: | 32,7 x 25 cm 51,5 x 42 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Opisany p.g.: "8" Praca oprawiona wraz z autorskim kaligrafowanym wierszykiem-erotykiem i szkicami ptactwa (tusz, gwasz, papier; 33 x 25 cm). |
Cena: | 3300 zł |
![]() |
Tytuł: | "Impresja" z cyklu "Dobrodziejstwo pszczół" (1986) |
Technika: | olej, płótno |
Wymiary: | 95 x 100 cm 107 x 112 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.d.: "JRychwalska 86" Opisany na odwrocie. Do obrazu dołączony katalog prac artystki: Jolanta Rychwalska. Malarstwo, Częstochowa 2005. |
Cena: | 2500 zł |
![]() |
Tytuł: | Akt (2010) |
Technika: | akryl, pastel, papier |
Wymiary: | 85,5 x 69,5 cm 100,5 x 70,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany p.g: "WO’2010 | 05 XII" Opisany l.g. |
Cena: | 3250 zł |
![]() |
Tytuł: | Portrety (kompozycja dwustronna) |
Technika: | tempera, tektura |
Wymiary: | 16,8 x 16,8 cm 26,8 x 26,6 cm (z oprawą) |
Uwagi: | Sygnowany i datowany na stronie z portretem blondyna p.d.: "HDĄBR", l.d. "[nieczytelne]5 X 64" Sygnowany i datowany na stronie z portretem brunetki p.d.: "HDĄB", l.d. "3 IV 64" |
Cena: | 900 zł |
![]() |
Tytuł: | Przyzwoita propozycja |
Technika: | inkografia, papier, edycja III/XX, sygnowana p.d. ołówek: "Olbiński" |
Wymiary: | 40,5 x 30 cm (wymiary pracy) 50 x 34,6 cm (wymiary arkusza) |
Uwagi: | Praca należy do autorskiej edycji inkografii sygnowanych ołówkiem oraz opatrzonych suchą pieczęcią. Do dzieła dołączony jest certyfikat potwierdzający jego autentyczność. |
Cena: | 2500 zł |
![]() |
Tytuł: | Kościół Bożego Ciała w Krakowie |
Technika: | olej, płyta |
Wymiary: | 70 x 50 cm |
Uwagi: | Sygnowany l.d.: "EGerlach" |
Cena: | 1300 zł |
![]() |
Tytuł: | Studia aktów kobiecych |
Technika: | ołówek, papier |
Wymiary: | 24,8 x 17,5 cm 42,5 x 32,5 cm (z oprawą) |
Uwagi: | L.d. okrągła pieczątka "Z rysunków Franciszka Starowieyskiego" z monogramem wiązanym. Do rysunku dołączony certyfikat autentyczności wydany przez syna artysty - Jana Mikołaja Biberstein-Starowieyskiego. |
Cena: | 2000 zł |
![]() |