DANEK Karolina
Karolina Danek urodziła się w 1991 roku w Krakowie. Obecnie studiuje na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, na wydziale malarstwa, kierunek scenografia. Artystka studiuje również na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie klawesynu.
WYBRANE WYSTAWY
2015 - Wystawa zbiorowa studentów rysunku ASP w Krakowie "Studium Aktu" Galeria Wspólna, Bydgoszcz;
2015 - Wystawa indywidualna prac z serii "Opowiem ci bajkę, jak Kot palił fajkę" Cafe Szafe, Kraków;
2016 - Wystawa zbiorowa prac studentów katedry scenografii ASP w Krakowie, Polnische Akademie der Wissenschaften, Wiedeń;
2016 - Wystawa zbiorowa prac i projektów studentów katedry scenografii ASP w Krakowie, Hotel Belvedere, Zakopane; 2016 - Wystawa indywidualna prac z serii "Opowiem ci bajkę, jak Kot palił fajkę" Coffee Karma, Warszawa.
TEKSTY O ARTYŚCIE
Fragment tekstu wystawy zbiorowej studentów rysunku Akademii Sztuk Pięknych (m.in. Karolina Danek) w Krakowie "Studium Aktu" - Galeria Wspólna:
"Przedmiot Rysunek jest dla studentów I roku codziennym treningiem obserwowania, pogłębiania wiedzy i wyrażania siebie, ale także, i przede wszystkim kształtowaniem charakteru, rozwijaniem osobowości, i co najważniejsze procesem przyspieszającym dojrzałość artystyczną. Nasza wystawa ma charakter roboczy, nie jest nastawiona na epatowanie nowościami, nie sili się na oryginalność, jest świadectwem pokory i zawierzenia naturze w odnajdywaniu prawdy o sobie i o świecie. Rysunek, jako dyscyplina uniwersalna, daje podstawy do uważnej obserwacji i na nim skupia się ciężar konstruowania przedmiotu sztuki. Rozbudowane zadania studyjne stanowią trzon pracy w pracowni, dając możliwość skoncentrowanej i wnikliwej analizy motywu i powstającej realizacji. W trakcie zajęć rysujemy akty, martwe natury i choć zdarza nam się „piłować gipsy” stronimy od źle pojętego akademizmu, pamiętając o tym że wiedza i intuicja musi sprzęgać się z emocjami i uruchamiać wyobraźnię, dlatego studium rozumiane jest jako poznanie artystyczne. To cel sam w sobie, choć nie zawsze osiągalny, kiedy sytuacja wymyka się spod kontroli, musimy zobiektywizować widzenie dla osiągnięcia większej poprawności i trafności w budowaniu formy (…)"
(Prof. Akademii Sztuk Pięknych Bogdan Klechowski)